Doufáme, že máte dost rozumu, abyste auto zaparkovali na rovině. Jistě, i v mírném kopci se dá zvednout na heveru, ale zbytečně riskujete. Nepřezouvejte kola na hlíně nebo trávě, najděte si místo s pevným a rovným podkladem - nejlépe asfalt, beton nebo dlažbu. Připravte si pod sebe nějaký kartón nebo starý kus hadru, který pak vyhodíte. A pomůžou i pracovní rukavice, protože ta černá špína pak z rukou nejde ani ředidlem.
2) Zkontrolujte stav kol
Ještě než začnete auto přezouvat, prověřte stav pneumatik - nesmí být zpuchřelé, hledejte boule, kontrolujte vzorek a měrkou zjistěte, jestli se sjíždějí rovnoměrně. Nerovnoměrné sjíždění svědčí zpravidla o neseřízené geometrii podvozku. Stejně tak prověřte právě sundané pneumatiky, změřte hloubku vzorku a kola omyjte. Sundaná kola označte na bočnici křídou, ať víte, kde na autě byla.
3) Označte pneumatiky
Nenapsali jste si na podzim křídou na kola, kde které bylo? Tak to vám nezávidíme, protože teď budete muset odhadovat, kde máte více vzorku. Zpravidla se u předokolek sjíždějí rychleji přední kola, u čtyřkolek také. U zadokolek je sjíždění kol na obou nápravách prakticky stejné, ale neplatí to vždy. Pokud máte na přední a zadní nápravě stejný rozměr pneumatik, je vhodné kola přehodit a to, které bylo minulý rok vzadu, dát dopředu a obráceně.
4) Pozor na směr otáčení
Pamatujte, že jsou některé pneumatiky směrové a dbejte na správný směr otáčení. Značí se anglickým nápisem ROTATION a šipkou. Šipka musí směřovat po směru jízdy.